top of page
  • תמונת הסופר/תDATwise Ltd

טכנולוגיות חדשניות בתחום הבטיחות בעבודה

עודכן: 12 באוג׳ 2021

עולם הבטיחות בעבודה נמצא בצמיחה מתמדת, עם השנים נוספו אתגרים וסיכונים לאור ההתפתחות הטכנולוגית והדרישות השונות. כמו שאר הענפים המסורתיים, עולם הבטיחות בעבודה חייב לקפוץ מדרגה לעבר תעשייה וחדשנות דור 4.0.


בלא מעט חברות נושא הבטיחות בעבודה מנוהל עדיין בניירת, אקסלים וכמעט ללא שימוש באמצעים טכנולוגים מצילי חיים, מה שמקשה מאוד על ניהול המידע ומגדיל את הסיכוי לפספס דברים.


ישנה הבנה שהאובדן יכול להיות גדול בהרבה מההשקעה בבטיחות ולכן שמים יותר דגש מדרג ההנהלה ועד לרמת העובד, כמו כן יש יותר ויותר מיזמים בתחום ומושקעים כספים רבים בהשוואה לעבר.


להלן פירוט כמה מהטכנולגיות בענף:


טכנולוגיות לבישות

רובנו היום רגילים להסתובב עם טלפון או שעון חכם, למכשירים האלו יש יכולות יוצאות דופן שלא תמיד אנחנו יודעים לנצל אותן. כחלק מהחדשנות בתחום הבטיחות בעבודה הבינו שניתן להשתמש באמצעים אלו כדי להפחית את הסיכונים ואת מס׳ תאונות העבודה. ניקח לדוגמא שעון לביש, אשר מתריע לעובד ברגע שהוא נכנס לאזור מסוכן לפי המיקום שלו ובאמצעות סנסורים שונים מריע ומנטר מדדים נוספים ומדווח בזמן אמת לגורמים השונים.


ראייה ממוחשבת

כיום יש מצלמות רשת כמעט בכל פינה או מרחב עבודה, עד השנים האחרונות מצלמות בעיקר נועדו לנושאים של אבטחה, אך בשנים האחרונות מבינים שניתן לעשות בהם שימוש גם לתחום הבטיחות בעבודה. בין השימושים דיווח בזמן אמת על אירועים שהוגדרו מראש, למשל עובד שלא חובש קסדה או זווית של מבנה שאינה תקינה. כמו כן אגירת הנתונים וניתוח תובנות.

אחת החברות המובילות בארץ בתחום הינה APPLIED


סימולטרים

השימוש במלגזות הוא שכיח ביותר, מלגזה היא כלי שבקלות יכול להפוך למסוכן מאוד. כאשר לא תמיד העובדים מודעים לסיכונים השונים ומודרכים בהתאם. אחד הפתרונות הוא שימוש בסימולטור של תפעול המלגזה שנכנס לשימוש בשנים האחרונות, הסימולטור מאפשר עבודה ״על יבש״ ובנוסף מאפשר תרגול באופן שיטוף לשיפור הביצועים והטכניקה ללא סיכון. ההבנה שככל שמפעילי המלגזה יהיו יותר מקצועים הסיכוי לתאונות עבודה יפחת היא חשובה ביותר.

החברה הראשונה בארץ שהטמיעה את השימוש בסימולטור הינה חברת סודה סטרים.



bottom of page